logo 'RMRunner2049' by Peperoni :: rmarchiv.de is brought to you with love.
Bei mir ist es fast ein Unentschieden zwischen 2k und 2k3. Während das Arbeiten mit dem 2k3 wegen der schöneren Syntax und erweiterten Funktionen besser ist, fühlen sich 2k Spiele aus Sicht des Spielers ein bisschen flotter/knackiger an, was möglicherweise auch mit dem Frontview Kampfsystem zusammenhängt. Ich setze meine Stimme auf den 2k3, weil dieser mMn der beste Kompromiss zwischen Oldschoolness und Funktionalität darstellt.
Ich bin der mit dem MV. Hauptsächlich allerdings weil er Nativ auf dem Mac läuft und die anderen nicht. Desweiteren existieren hierzu schon massiv viele Erweiterungen, die einem das Leben leichter machen!
I pretty much exclusively use the old Rpgmaker 2003. I'm super-poor for one, but I'm also a heavy user of DynRPG, which I use to do some weird things. I've bought the legal version just to say I technically own the license, but the lack of DynRPG means I don't use. Btw, I'm interested in how many people in this forum, can actually natively understand me, since I am using a Firefox add-on to translate the page. I'm probably speaking in gibberish to alot of people.
I guess it's a good thing, that alongside the all new RPG Maker MV, the lifespan of RPG Maker 2003 was prolonged with the re-release around the same time, especially for people that like to use the classic engine (respectively the style/feel of the games it tends to produce) but don't feel comfortable to use a 15-ish year old programm anymore. Despite that I also stick to my guns when it comes to old RPG Maker 2000/2003. For the most part, I'm using it to fix gamebreakers and such in older games and no longer actively produce games anyways.
Anyhow I quite don't get why you assume to speak in gibberish. Isn't english your native language anyways? I can picture the translation tool outputting some gibberish in the german-to-english translation process though...